Σελίδες

Ετικέτες

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

Αθλια και επικίνδυνη μέθοδος

 

 







Οσοι είδαν τη Δευτέρα τον αγώνα Ολυμπιακού - Ρεάλ Μαδρίτης βομβαρδίστηκαν από πρωτοφανείς διαφημιστικές «φλασιές», με διάρκεια ίση ή λιγότερη από δευτερόλεπτο.
Ζάλισε τα μάτια των θεατών και μάλλον τους εκνεύρισε, αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Πρόκειται για μια άθλια και επικίνδυνη μέθοδο, που...πρώτη φορά εμφανίζεται στην ελληνική τηλεόραση.
Ονομάζεται «Subliminal stimulus» στη γλώσσα της ψυχολογίας. «Υποοριακό ερέθισμα» θα μπορούσαμε -ίσως αδόκιμα- να το πούμε στα ελληνικά. Είναι μια αστραπιαία παρουσίαση μιας φράσης ή μιας εικόνας, που δεν απευθύνεται στο συνειδητό μέρος του εγκεφάλου, αλλά γράφεται κατ' ευθείαν στο υποσυνείδητο και γι' αυτό θεωρείται ισότιμη με πλύση εγκεφάλου.
Εχουν γίνει δεκάδες επιστημονικά πειράματα γι' αυτήν, ήδη από τη δεκαετία του '50, από σπουδαίους ψυχολόγους και πάντα καταδικάζεται ως πρακτική. Παρ' όλ' αυτά εδώ και χρόνια διαφημιστικές εταιρείες, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, προσπαθούν να την προωθήσουν, με σκοπό το κέρδος.
Η ΝΕΤ, υιοθετώντας την, μάς μετέτρεψε μαζικά σε πειραματόζωα. Γιατί; Το είδε το ΕΣΡ; Τι γνώμη έχει για τέτοιες πρακτικές; Εκτός αν αστυνομεύει μόνο την αθυροστομία και όχι το βιασμό του μυαλού μας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου